آخرین اخبار

پایان کار رئیس جدید و انتخاب سرپرست برای شورای المپیک آسیا

کمیته بین‌المللی المپیک برای شورای المپیک آسیا سرپرست انتخاب کرد.

اشتراک گذاری
09 مرداد 1402
کد مطلب : 6496

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از انتخابات شورای المپیک آسیا(OCA) و انتخاب شیخ طلال برادر کوچک‌تر شیخ احمد الفهد الصباح، کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) این انتخابات را نپذیرفت و از راندیر سینگ هندی خواست تا به عنوان سرپرست امور کار را در دست بگیرد. 

سینگ بعد از تعلیق شیخ احمد از سال ۲۰۲۱ به عنوان سرپرست OCA فعالیت داشت. شیخ طلال در نشست عمومی شورای المپیک آسیا که در تایلند برگزار شد، با شکست حسین المسلم کرسی ریاست را به دست آورد. 

کمیته بین‌المللی المپیک بعد از عدم پذیرش انتخابات شورای المپیک آسیا، شیخ احمد را به مدت ۳ سال تعلیق کرد. حالا IOC از سینگ ۷۶ ساله که پیش از دبیرکل OCA بود خواسته تا به عنوان سرپرست کارش را ادامه دهد.

در نامه کمیته بین‌المللی المپیک به سینگ آمده است: با توجه به اینکه احتمال دارد تحقیقات IOC قبل از اکتبر ۲۰۲۳ به پایان نرسد و از آنجایی که IOC انتخاب شیخ طلال الصباح را به رسمیت نشناخته است، ما به همکاری با شما به عنوان رئیس موقت OCA ادامه خواهیم داد. به دنبال نتیجه تحقیقات IOC، ما با شما برای اجرای گام‌های بعدی و برای اطمینان از ادامه عملکرد OCA مطابق با اصول اساسی حکمرانی خوب، کار خواهیم کرد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 1 =